Tilaa AinaComin uutiskirje!

Liittymällä postituslistallemme saat kuukausittain kiinnostavaa ja ajankohtaista tietoa mm. tarjoamistamme uusista ratkaisuista ja yrityksemme toiminnasta.

Asiakasreferenssit

Turun_VV_Autotalot_palvelee_Yhdistetyn_Viestinnan_tyokaluilla.jpg

Turun VV-Autotalo viestii sulavasti AinaComin palveluilla


Autotalossa on kävelevä puhelinvaihde, puheluihin vastaamista tehostava raportointi ja hyvän kuuluvuuden matkapuhelinliittymät. AinaCom on ollut VV-autotalot Oy:n Turun toimipisteen luotettu kumppani jo 10 vuotta.

VV-autotalot Oy:ssä Turussa puhelimet ovat asiakaspalvelun sydän. Puhelimitse hoidetaan niin myynnin kuin huollon asioita rekisteröinnistä varaosiin liittyviin kysymyksiin. Noin sadan työntekijän autotalo on käyttänyt AinaComin puhepalveluita jo vuosikymmenen ajan. Järjestelmää on kehitetty eteenpäin matkan varrella. Nyt käytössä on AinaComin Yhdistetyn viestinnän palveluita ja sen puhelinvaihdejärjestelmä.

Kävelevä puhelinvaihde

Aina Yhdistetyn Viestinnän puhejärjestelmä kulkee siellä, missä työntekijäkin.

”Olin asioimassa toisen firman kassalla, kun puhelin soi. Vastasin tuttuun tapaan ”Turun VV-auto Oy vaihde” ja minua palvelemassa olleet ihmiset nauroivat ihmeissään, että täällä se VV-autotalon vaihde vain kävelee,” kertoo myyntisihteeri Nina Salminen.

30 vuotta talossa olleen Salmisen mukaan ennen uudenlaista puhelinvaihdejärjestelmää vaihde soi koko ajan ja jonoutui. Palvelutaso ei ollut paras mahdollinen. Mobiilijärjestelmän myötä vaihteen hoidettavaksi on tullut huomattavasti vähemmän puheluita, kun suurin osa ohjautuu suoraan itse asiantuntijoille.

Puhelimen päässä on aina ihminen

VV-Autotalot Oy myy, huoltaa ja korjaa Audi-, SEAT- ja Volkswagen-merkkisiä autoja. Eri osastoja on siis monta. Yrityksen vaihteeseen on yhdistetty omat numerosarjansa myyjille, huoltoon ja varaosapuolelle. Kun asiakas soittaa palvelunumeroon, hän saa valita asiointinsa aiheen ja puhelu ohjautuu automaattisesti eteenpäin.

Kun puhelu yhdistyy vaikkapa vaihtoautomyyjille, se hälyttää yhtä aikaa kuuden työntekijän puhelimessa. Joka on tavoitettavissa, vastaa puheluun.

”Haluamme, että asiakas tavoittaa tarpeen tullen ihmisen, ei automaattia. Siksi AinaComin yhdistetyn viestinnän palvelut sopivat meille. Järjestelmän avulla saamme sujuvasti ja varmasti puhelut ohjattua oikealle henkilölle eikä vaihde ruuhkaudu.” – Toimistopäällikkö Hannele Alanen

Puheluiden seuranta tehostaa toimintaa

VV-autotalot Oy Turku käyttää myös AinaComin Raportointi-palvelua. Sillä seurataan puheluihin vastaamista erityisesti huollon puolella. Seuranta on tehostanut vastaamista huomattavasti. Raportointijärjestelmä on huoltopäällikkö Matti Lehtovaaran mukaan selkeä ja helppokäyttöinen.

”Saan puheluiden raportoinnista kaiken tiedon, mitä tarvitsen ja pystyn jakamaan sitä eteenpäin helposti. Seuraan vastattujen puheluiden määrää henkilöittäin ja sitten käymme työntekijöiden kanssa tilannetta läpi.” – Matti Lehtovaara

Helppo asioida

Autoliikkeen tarve on määrittänyt käytössä olevat palvelut. Mm. numerosarjojen määrä ja raportointi on säädetty juuri sitä varten. Pakettiin kuuluvat vielä AinaComin mobiililiittymät. Kuuluvuuteen ollaan tyytyväisiä, vaikka suuret autohallit voivat olla haastavia paikkoja matkapuhelinverkon toimivuudelle.

”AinaCom on ollut meille oikea valinta ja kilpailukykyinen niin palveluiltaan kuin hinnaltaan. Parasta on henkilökohtainen palvelu. Kun viestiä voi laittaa samalle tutulle asiantuntijalle, asiat hoituvat tehokkaasti,” Hannele Alanen kiittää.


 

Tutustu tarkemmin Yhdistetyn Viestinnän mahdollisuuksiin oman yrityksesi toiminnan tehostamisessa!

Varaa aika AinaComin verkkoratkaisujen kartoitukseen

Asiakasreferenssit permalink