Tilaa AinaComin uutiskirje!

Liittymällä postituslistallemme saat kuukausittain kiinnostavaa ja ajankohtaista tietoa mm. tarjoamistamme uusista ratkaisuista ja yrityksemme toiminnasta.

Asiakasreferenssit

Bring_Oy_ja_Yhdistetty_viestintä_asiakaspalvelujärjestelmä.jpg

Tehokkaat työkalut asiakaspalveluun – Bring ja AinaCom


Logistiikka- ja jakeluyrityksessä asiakkaita palvellaan eniten puhelimitse. Norjan Postin konserniin kuuluva Bring Finland käyttää AinaComin Yhdistetyn viestinnän asiakaspalvelujärjestelmää, jonka kautta puhelinliikenne ohjautuu tehokkaasti ja vaivatta oikeille vastaanottajille.

"Puhelut tulevat meillä kolmeen vastausrinkiin. Kussakin ringissä on vastuuhenkilö, joka kirjautuu tarpeen mukaan vastaamaan oman aihealueensa numeroon. Asiakkaat soittavat näihin numeroihin asiointiaiheensa mukaan," asiakaspalvelupäällikkö Sanna Forsström sanoo.

Harkinnassa on tehdä vaihteeseen monivalinta, jotta asiakaspalvelu voisi toimia yhden kutsunumeron takana. Forsströmin mukaan Yhdistetyn viestinnän palvelut ovat asiakaspalvelijaystävällisiä; käytön oppii nopeasti ja kaikkia yhteydenottoja kaikista kanavista voi ohjata samasta työkalusta.

Kun Bringin Suomen yksiköt muuttivat yhteen Vantaalle 2014, haluttiin samalla yhtenäistää yksiköiden erilaiset viestintäjärjestelmät. Osa toimistoympäristön palveluista tulee Bringille suoraan konsernilta, mutta asiakaspalveluympäristönsä Suomen toimisto halusi valita itse. AinaComin järjestelmä vastasi sen tarpeita parhaiten.

Kun etsimme kattavaa viestintäratkaisua, muilla ei ollut tarjota AinaComia vastaavaa palvelutasoa. – talouspäällikkö Patrik Ådahl

Työkalut palvelun laadun seuraamiseen

Puhelinvaihteeseen liitettiin Puheentallennus- ja Raportointi-palvelut.

Puheluiden seuranta ja vastausprosentti ovat tärkeitä työn arvioinnin mittareita konsernissa. AinaComin raportointipalveluilla pystymme kätevästi tuottamaan tarvittavat tiedot. Patrik Ådahl

Bring käyttää myös Aina Viestikeskusta, josta esimerkiksi pakettilähetyksiin liittyvää tekstiviestiliikennettä on helppo hoitaa. Sovelluksesta voi lähettää SMS-viestejä kätevästi suurillekin massoille. Yksisuuntainen lähetystyökalu sopii Bringin tarkoituksiin, koska tiedoteviesteihin ei kaivata vastauksia, vaan yhteydenotot ohjataan asiakaspalveluun.

Bringin 60 työntekijällä on AinaComin liittymät käytössään. Lisäksi jakelukeskuksen automatisoiduissa porteissa ja hälyttimissä käytetään SIM-kortteja AinaComin yhteyksillä. Liittymäasiat hoituvat helposti.

Ei muilla palveluntarjoajilla voi hoitaa asioita nopeasti puhelimitse. Liittymien avaaminenkin on AinaComilla erittäin nopeaa ja helppoa. Patrik Ådahl

Vaikeudet selätetään hyvällä palvelulla

Konsernin sanelemat toimintamallit aiheuttavat ajoittain harmaita hiuksia Suomen yksikössä, kun eteen tulee eri järjestelmien ja verkkoyhteyksien synkronointiongelmia. Kaikki ohjelmistopäivitykset on hoidettava Norjan pääkonttorin kautta. Ådahlin mukaan oman järjestelmän hyödyt vievät silti ehdottomasti voiton hankaluuksista.

Alkukankeuksia uudella toimipisteellä oli myös ääneenlaadussa. Puhe saattoi kiertää ja kaikua. Vaikeudet saatiin kuitenkin Forsströmin mukaan nopeasti hoidettua. Asiakaspalvelu on bringiläisten mukaan AinaComin erityinen kilpailuetu.

AinaComilla on hyvä dynaaminen porukka. Erityiskiitokset heille hyvästä, nopeasta ja joustavasta palvelusta. – Sanna Forsström

AinaComin palvelut Bringillä:


Selvitä asiantuntijan kanssa, millä työkaluilla sinun yrityksesi toimintaa voidaan tehostaa parhaiten:

Varaa aika AinaComin verkkoratkaisujen kartoitukseen

 

Asiakasreferenssit permalink