Tilaa AinaComin uutiskirje!

Liittymällä postituslistallemme saat kuukausittain kiinnostavaa ja ajankohtaista tietoa mm. tarjoamistamme uusista ratkaisuista ja yrityksemme toiminnasta.

Asiakasreferenssit

Rocla_Oy_ja_edulliset_ulkomaanpuhelut.jpg

Sujuvampi puhelinpalvelu ja edulliset ulkomaanpuhelut - Rocla Oy

Puheluketjut helposti hallittaviksi Yhdistetyn viestinnän ratkaisuilla.

Ilman monipuolista puhelinvaihderatkaisua asiakaspalvelun tehokkuutta on hankala mitata ja soittorinkejä vaikea ohjata joustavasti eri tilantessa. Nämä haasteet olivat tuttuja myös Rocla Oy:lle ennen AinaComin Yhdistetyn viestinnän ratkaisun käyttöönottoa.

”Aiemmin asiakkaan soittoa oli vaikea ohjata huoltotiimissämme vapaana olevalle asiakaspalvelijalle. Pieniäkin puhelinjärjestelmään tarvittavia muutoksia varten paikalle tarvittiin teleurakoinnin ammattilainen kytkentöjä tekemään. AinaComin ratkaisun myötä pystymme itse hallitsemaan puheluketjuja ilman ulkopuolisten asiantuntijoiden odottelua ja jokaisesta käynnistä tipahtelevia palvelumaksuja”, kuvaa Roclan sovellusasiantuntija Rauno Savolainen.

Kohti parempaa asiakaspalvelua

Roclan palveluprosessi yhtenäistettiin Yhdistetyn viestinnän palvelun Contact Center -järjestelmän myötä. Prosessia on käyttöönoton jälkeen virtaviivaistettu edelleen palvelun seurantatyökalujen avulla.

”Hyvän seurannan ja helpon hallinnan ansiosta olemme pystyneet virittämään asiakaspalvelumme huippuunsa tämän palvelun avulla. Tavoitettavuus asiakaspalvelussa on parantunut, kun henkilön tavoitettavuustila voidaan tarkistaa reaaliaikaisesti ja soitot saadaan välitettyä vapaille henkilöille ilman odottelua. Vasteajat ovat lyhentyneet ja asiakastyytyväisyys on kasvanut.” – Rauno Savolainen
Tavoitettavuustilan tarkistamisen ansiosta puheluja ei enää välitetä eteenpäin sokkona. Kun puhelun eteenpäin välittävä henkilö tietää, onko tavoiteltu henkilö vapaana vai ei, Roclassa ei turhia tavoittelusoittoja enää käytännössä tule. Historiaan ovat siirtyneet myös intranetin nurkalla makaavat, manuaalisesti päivitettävät lyhytvalinta- ja puhelinnumerolistat.

Tuhansien eurojen säästöt roaming-kuluissa

"Ennen AinaComin järjestelmän käyttöönottoa suurimmat ja täysin ennakoimattomat puhelukulut tulivat roaming-verkkovierailumaksuista, vaikka enemmistö ulkomaanpuheluista soitettiin yrityksemme omille työntekijöille. Palvelu toi meille tuhansien eurojen säästöt ulkomaan työtehtävien osalta”, Savolainen kertoo.

Roaming-kuluissa saavutettu säästö perustuu siihen, että puhelut liikkuvat dataverkossa perinteisen lanka- tai matkapuhelinverkon sijaan. Soitettaessa ulkomailta yrityksen omat numerot sekä matkapuhelinnumerot näkyvät vastaanottajalle samaan tapaan kuin Suomessakin.

Yhdistetyn viestinnän työkalut tuovat suuria säästöjä jo vähäisellä ulkomaanpuheluliikenteellä. Sisäiset puhelut hoituvat veloituksetta ja muutkin puhelut maksavat vain kotimaanpuhelun verran. Pienissä yrityksissä epävarmuus puheluiden hinnoista voi jopa estää asioiden hoitamisen tehokkaasti. Suurissa yrityksissä merkittävä arvo on ulkomaanpuheluiden paremmalla ennakoitavuudella.

”AinaComin ratkaisu toi puhelinliikenteemme tälle vuosituhannelle. Olemme sen mukanaan tuomaan joustavuuteen ja kustannustehokkuuteen hyvin tyytyväisiä, emmekä palaisi vanhaan mistään hinnasta.” – Rauno Savolainen


Kartoita asiantuntijamme kanssa, mitkä olisivat parhaat toimintaa tehostavat ratkaisut sinun yrityksellesi:

Varaa aika AinaComin verkkoratkaisujen kartoitukseen

Asiakasreferenssit permalink