Tilaa AinaComin uutiskirje!

Liittymällä postituslistallemme saat kuukausittain kiinnostavaa ja ajankohtaista tietoa mm. tarjoamistamme uusista ratkaisuista ja yrityksemme toiminnasta.

Asiakasreferenssit

interior-design-828545_1280.jpg

Sisu Akselit Oy siirtyi pilveen ja säästi tuhansia euroja


Hämeenlinnalainen Sisu Akselit Oy on yksi AinaComin tarjoaman Office 365 -palvelun tyytyväisistä käyttäjistä.

Siirtyminen perinteisestä Office-ympäristöstä Microsoftin Office 365 -pilvipalveluun on helpottanut kansainvälisen yrityksen viestintää sekä henkilöstön päivittäistä työtä. Palvelun käyttöönotolla on myös saavutettu mukavia taloudellisia säästöjä.

"Vanhan työympäristön vaihtaminen pilvipalveluun on tuonut yrityksellemme vuositasolla noin 6 000 euron säästöt, jotka ovat pääasiassa puolittuneiden lisenssi- ja käyttökustannusten ansiota," Sisu Akselit Oy:n tiedonhallintapäällikkö Jouko Ylitalo kertoo.

Raskaan kuljetuskaluston laite- ja palvelutoimituksiin erikoistuneessa Sisu Akselit Oy:ssä Office 365 Business Premium -paketti räätälöitiin 40 hengen käyttöön.

Tehokkaampaa yhteistyötä ulkomaisten kollegoiden kanssa

Kun osa kollegoista on maailman toisella puolella, on tärkeää, että yhteydenpito on helppoa ja edullista. Yhdysvaltalaisomistuksessa oleva Sisu Akselit Oy on hyödyntänyt ahkerasti esimerkiksi Office 365 -pakettiin kuuluvaa Microsoft Skype for Business -pikaviestisovellusta, jolla voi pikaviestien lähettämisen lisäksi myös soittaa ilmaisia puheluita tietokoneelta toiselle.

"Tällä hetkellä käytämme Skypeä jatkuvasti yhteydenpitoon ulkomaisten kollegoidemme kanssa. Kunhan pilvipalvelun käyttö lähtee kunnolla käyntiin, aiomme hyödyntää myös pilvessä toimivia Office-työkaluja ja tiedostojen jakomahdollisuuksia," Ylitalo kertoo.

Käyttöönotto vauhtiin pienellä harjoittelulla

Sisu Akselit Oy:n kohdalla Office 365 -pilvipalvelun käyttöönotto sujui Ylitalon mukaan vaivattomasti ja pienen totuttelun jälkeen työt lähtivät rullamaan sujuvasti. Ylitalo uskoo, että vaikka alkuun päästiin oman porukan voimin melko helposti, Office 365 -palveluun kuuluvasta suomenkielisestä käyttötuesta tulee tulevaisuudessa olemaan apua.

"Tulemme varmasti hyödyntämään käyttötukea jatkossa. Sen avulla voidaan helpottaa päivittäistä työtä, kun työaikaa ei tarvitse käyttää mahdollisten ongelmien selvittämiseen tiimin kesken, vaan ulkopuolinen tuki on aina käytettävissä," hän sanoo.

AinaComin Yhdistetyn viestinnän ratkaisu yhdistää Skype for Busineksen ja asiakkaan matkapuhelinliittymät kokonaisuudeksi, joka mahdollistaa esimerkiksi soittamisen Skypestä omalla matkapuhelinnumerolla ja Skype-puheluiden vastaanottamisen omalla puhelimella.


Varaa aika AinaComin verkkoratkaisujen kartoitukseen

 

Asiakasreferenssit permalink