Tilaa AinaComin uutiskirje!

Liittymällä postituslistallemme saat kuukausittain kiinnostavaa ja ajankohtaista tietoa mm. tarjoamistamme uusista ratkaisuista ja yrityksemme toiminnasta.

Asiakasreferenssit

Atoyartikkelikuva2.jpg

Puhelinhankinnat käden käänteessä AinaComin Verkkokaupasta – Atoy Oy

Isossa talossa puhelimia ja niiden lisätarvikkeita tarvitaan jatkuvasti. Hankinta on nopeaa ja vaivatonta, kun tilaukset voi tehdä keskitetysti omiin tarpeisiin räätälöidystä valikoimasta.

Autotarviketukku Atoy Automotive Finlandin IT-päällikkö Kari Salmu kirjautuu AinaComin verkkokauppaan ja saa eteensä etukäteen laaditun listan talon käyttöön sopivista puhelinmalleista ja lisätarvikkeista. Kolmesta vaihtoehdosta hän valitsee uudelle huoltotyöntekijälle sopivan mallin, johon tulee mukaan panssarilasi ja suojakotelo. Hän lisää tilaukseen puhelimen tulevan käyttäjän nimen, valitsee laskulle maksuajan ja painaa tilauksen eteenpäin.

Koko hommaan menee muutama minuutti.

”Tämä on helppoa, kun kaikki tietomme ovat portaalissa valmiina. Voin tehdä tilauksia nopeasti sitä mukaa, kun tarpeita tulee.”

Yrityksen tarpeisiin taipuva verkkokauppa

Salmu toteaa, että puhelinten hinnat ovat lähellä toisiaan joka puolella. AinaComin verkkokauppa kuitenkin taipuu parhaiten vastaamaan varaosayhtiön jatkuvasti eläviä tarpeita. Kaikki tiedot kustannuspaikoista lähtien ovat portaalissa valmiina. Tilaukset kertyvät valittavin väliajoin lähetettävälle laskulle.

Atoylta tilataan verkkokaupasta tarpeen tullen myös lisätarvikkeita.

”Pääkonttorillemme organisoidaan uusi puhelinpalvelukeskus, jota varten tilasin vastikään AinaComilta suuren määrän sankaluureja pakettihintaan,” Salmu kertoo.

Toimipisteiden yhteinen Yritysverkko varmennetaan 4G:llä

Perheomisteisessa Atoy-konsernissa toimipisteitä on yksin Suomessa noin 20. Lisäksi toimintaa on Ruotsissa, Virossa ja Latviassa. Kun toimipisteverkosto on suuri ja laajalla alueella, toimiva ja luotettava yritysverkko on tärkeä tekijä.

Atoy käyttää AinaComin Yritysverkko-palvelua, joka kattaa useita toimipisteitä. Suojattu VPN-yhteys takaa turvallisen kommunikoinnin toimipisteiden välillä ja meren taa Ruotsiin asti. Kiinteän yhteyden vikaantuessa verkko toimii nykyisin AinaComin 4G-varmennuksen kautta.

”Ennen varayhteys tuli toiselta operaattorilta kaapelia pitkin. Kun yhteys vikaantui, selvisi, että myös varayhteys tuli tien toisella puolella olevaan kaappiin saakka samaa piuhaa pitkin kuin varsinainen yhteyskin. 4G:n kanssa ei ole tällaista ongelmaa,” Salmu kertoo.

Palvelu, palvelu ja palvelu

Atoylle tullessaan vuonna 2005 Salmu oli itse aloittamassa yhteistyön AinaComin edeltäjän FinnetComin kanssa. Sillä tiellä ollaan edelleen, vuosikymmen eteenpäin. Salmu pitää AinaComin valttina ketterää, henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua.

”Meillä ideat, tilanteet ja muutokset tulevat nopeasti. AinaComilla pystytään niihin vastaamaan.”

Salmu kokee, että isoista taloista henkilökohtaista ja nopeaa palvelua ei tahdo saada.

”Palvelu, palvelu ja palvelu. Siinä kolme tärkeintä syytä olla AinaComin asiakas. Isojen talojen Service Deskeissä joudut täyttämään lomakkeita ja hyväksymään hurjan pitkiä käsittelyaikoja vikatilanteissa. AinaComilla soitan tutuille asiantuntijoille tai omalle myyjälle ja työhön tartutaan saman tien.”


AinaCom Verkkokauppaan

Asiakasreferenssit permalink