Tilaa AinaComin uutiskirje!

Liittymällä postituslistallemme saat kuukausittain kiinnostavaa ja ajankohtaista tietoa mm. tarjoamistamme uusista ratkaisuista ja yrityksemme toiminnasta.

Asiakasreferenssit

SYT_ja_Aina_Yhdistetty_Viestinta.jpg

Oikein kohdistettua palvelua yrittäjille – AinaCom ja Yrittäjäin Työttömyyskassa

Koukeroiset työttömyysturva-asiat hoidetaan tehokkaimmin puhelimitse. Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassassa sujuva puhelinliikenne ja oikein kohdistetut asiakaspalveluresurssit varmistetaan AinaComin Yhdistetyn viestinnän palveluilla.

Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa SYTin ja AinaComin yhteistyö alkoi vuonna 2012. Viestintäjärjestelmiä on siitä lähtien päivitetty aina tarpeen mukaan. Nykyinen Yhdistetyn viestinnän kattava viestintäratkaisu taipuu moneen.

"Meille on tärkeää, että työntekijä voi valita itselleen mieluisat työkalut ja -tavat," kassanjohtaja Merja Jokinen sanoo.

SYTin työttömyysvakuutusneuvoja Juha Luodemäelle viestintäjärjestelmään liitetty Skype for Business ja kädet vapaaksi jättävä sankaluuri ovat tärkeitä työkaluja, kun taas käytävän toisella puolella työkaveri haluaa hoitaa työnsä perinteisellä puhelimella.

"Enhän minä oikeastaan tätä puhelinta tässä edes tarvitse. Kaikki hoituu kätevästi Skypellä," Luodemäki sanoo.

Viestintäjärjestelmää on kehitetty henkilökunnan toiveiden mukaan. Asiakaspalvelussa on koettu tärkeäksi esimerkiksi Skypen ominaisuus, josta näkee, onko kollega varattu vai vapaana. Henkilökunnalla on käytössään AinaComin matkapuhelinlittymät. Niistä tilatieto välittyy Skypeen myös silloin, jos työntekijä on varattuna kännykässä.

Puhelinaika kohdennetaan Raportoinnin avulla

Työttömyysturva-asiat ovat ajoittain hyvinkin koukeroisia ja väärin ymmärtämisen riski on suuri. Laajemmissa kysymyksissä 25 000 jäsenen työttömyyskassa palveleekin mieluiten puhelimitse ja mahdollisimman pian yhteydenoton jälkeen, muutoin kyselyt kasaantuvat.

Resurssien rajallisuuden vuoksi puhelinaikaa on kuitenkin vain 2–3 tuntia päivässä. Ajan ulkopuolella soittaja kuulee tiedotteen palveluajoista. Mahdollisimman hyvän palvelutason saavuttamiseksi SYTin järjestelmään on liitetty Raportointi-palvelu, jonka avulla kassa seuraa puheluliikennettään.

"Puheluliikennettä seuraamalla arvioimme, onko puhelinaika meitä tavoittelevien jäsentemme kannalta riittävä ja onko se meillä oikeaan aikaan päivästä." – Merja Jokinen

Asiakaspalveluaikana puheluihin vastaa nimetty vastuuhenkilö, joka vaihtuu päivittäin. AinaComin viestintäratkaisu on rakennettu siten, että vuorossa oleva työntekijä siirtyy linjoille vastaanottamaan puheluita nappia painamalla. Järjestelmän hallinta on hyvin helppoa.

Keskittämällä kokonaisuus hallintaan

SYTillä on käytössään ohjelmistoja AinaComin lisäksi kahdelta muulta palveluntarjoajalta. Usean eri toimittajan palvelut eivät aina käy yksiin ja ongelmatilanteissa apua voi joutua kyselemään monesta paikasta.

"Ajoittain eri ohjelmistojen yhteensopivuus on aiheuttanut päänvaivaa. Kun jokin ohjelma päivittyy, se voi vaikuttaa toiseen. Olemme kyllä miettineet, että keskittämällä kaikki samalle toimittajalle nämä ongelmat voisivat jäädä vähemmälle," Jokinen toteaa.

AinaComin valikoimista voikin ottaa kaiken tarvitsemansa toimisto-ohjelmistoista tietoturvaan ja nettiyhteyksiin. Kun tuotteet tulevat samasta paikasta, myös avun saa tarvittaessa yhdestä osoitteesta ja kokonaisuus on helpommin hallittavissa.

AinaCom tuntee asiakkaansa

Erityistä kiitosta AinaCom saa kassalaisilta ystävällisestä ja nopeasta palvelustaan ja siitä, että asiakaspalvelijat tuntevat asiakkaansa.

"Pienemmissä kysymyksissä soitamme asiakaspalveluun ja jos kaipaamme jotain suurempaa muutosta, soitamme omalle myyjällemme Panulle. Vastaamassa ovat tutut henkilöt, jotka tuntevat tapamme ja toiveemme."


SYT & AinaComin palvelut:

  • Yhdistetty viestintä: yhdistelmä AinaComin tuotteita, joista räätälöidään asiakkaan tarpeita parhaiten palveleva viestintäjärjestelmä; SYTin tapauksessa puhelinvaihdejärjestelmä ja siihen kytkettyjä palveluita, kuten Skype for Business ja Raportointi.
  • Aina Yrityspaketti: matkapuhelinliittymät koko henkilökunnalle. Pakettiin valitaan tarvittava määrä liittymiä sekä halutut mobiilidata-, puhelu-, tekstiviesti- ja ulkomaan data- ja puhelupaketit.
  • Lisätarvikkeet: mm. kätevät sankaluurit asiakaspalvelutyöskentelyyn.

 

Selvitä asiantuntijamme kanssa, millä työkaluilla sinun yrityksesi toimintaa voisi parhaiten tehostaa:

Varaa aika AinaComin verkkoratkaisujen kartoitukseen

Asiakasreferenssit permalink