Tilaa AinaComin uutiskirje!

Liittymällä postituslistallemme saat kuukausittain kiinnostavaa ja ajankohtaista tietoa mm. tarjoamistamme uusista ratkaisuista ja yrityksemme toiminnasta.

Asiakasreferenssit

Fenix_Solutions_ja_Aina_Yhdistetty_Viestinta.jpg

Matkapäivien väheneminen tuo työhön mielekkyyttä - Fenix Solutions Oy


Turhaa matkustamista pois, lisää tehokkuutta ja laadukasta asiakaspalvelua etätapaamisilla.

Palveluyrityksen asiantuntijat ovat suurimman osan työajastaan asiakkaan luona ja tien päällä. Työpäivät ja vasteajat venyvät, kun soittopyyntöjä ja sähköposteja puretaan asiakkaalla tehdyn päivän päätteeksi. Sähköisiä liiketoiminnan ratkaisuja tuottava Fenix Solutions Oy halusi rauhoittaa asiantuntijoidensa työntekoa. Uudistuksessa saavutettiin samalla merkittävää parannusta asiakastyytyväisyydessä ja nostettiin yrityksen sisäistä tehokkuutta.

”Asiantuntijamme olivat tien päällä ja asiakaspalavereissa jatkuvasti. Kalenterit olivat tupaten täynnä, hyvä kun kiireisimpien osaajien kalentereissa oli tilaa lounaalle. Niin työn laadun kuin työssä jaksamisenkin takia tilanteeseen oli saatava muutos”, kuvaa Fenix Solutionsin toimitusjohtaja Timo Mäkelä.

AinaComin Yhdistetyn viestinnän ratkaisun käyttöönoton myötä turha matkustaminen on vähentynyt merkittävästi, eikä asiakaspalvelun laatu ole kärsinyt yhtään.

”Hoidamme nykyään noin 30 % asiakastapaamisista etänä. Kokoamamme palautteen perusteella asiakkaamme ovat olleet muutoksen jälkeen tekemiseemme entistäkin tyytyväisempiä.”

Kohti parempaa asiakaskokemusta

Asiakastyytyväisyyden kasvu selittyy sekä matkustamiseen käytetyn ajan vähenemisellä että asiakasyhteyshenkilöiden paremmalla tavoitettavuudella myös matkoilla ollessaan.

”On helppoa ottaa jatkuva kiire itsestäänselvyytenä, joka leimaa työntekemisen kulttuuria. Koska asiakkaissamme on myös kansainvälisiä toimijoita, ajanhallinta on hyvin tärkeää."

Aiemman, toisistaan irrallisista tekniikoista ja ratkaisuista koostuvan toimintatavan sijaan yhtiössä haluttiin yhtenäinen ja keskitetty ratkaisu.

"AinaCom nosti heti yhteistyömme alussa esille viestinnästämme niitä ongelmakohtia, joihin olimme jo ikään kuin tottuneet.” – Timo Mäkelä

Tehottomuutta ei aina havaita. Usein yrityksessä ollaan niin lähellä omaa tekemistä, että työnteon ongelmakohtien tunnistaminen ja näiden muutosten toteuttaminen voi olla vaikeaa.

AinaComin asiantuntijat pureutuvatkin tästä syystä asiakkaan maailmaan ja etsivät sieltä työn tekemisen tehokkuutta syövät heikot lenkit. Tämän pohjalta räätälöidään sopivimmat viestintä- ja tietoliikenneratkaisut. Fenix Solutionsin ja AinaComin yhteistyön alkukartoituksessa löytyi selkeät kohdat, joissa tapaamiset voitiin korvata etäpalaverilla säännönmukaisesti ja näin jalkauttaa uudet toimintatavat läpi organisaation.

Ratkaisut toimivat monipuolisesti eri alustoilla

Fenix Solutionsin viestintäratkaisuun kuuluu olennaisena osana Microsoft Skype for Business -asiakasohjelmisto. Niissä työtehtävissä, joissa matkustetaan paljon, sovellus on sujuvasti käytettävissä myös älypuhelimilla ja tableteilla, ja näin henkilöiden tavoitettavuustiedot ovat aina ajan tasalla. Skypen käyttöönoton ja prosessien hioutumisen myötä myös sisäisten palavereiden pitämisestä on tullut helpompaa ja sisäisten projektien läpivienti on nopeutunut.

Yhdistetyn viestinnän ratkaisu sopiikin erityisen hyvin liikkuvaan työhön. Yrityksen muut työntekijät näkevät reaaliaikaisesti liikkuvan työntekijän tavoitettavuustiedot, jolloin turhia soittopyyntöjä ei enää tarvitse tehdä.

”AinaComin palvelu on parantanut sisäistä ja ulkoista asiakaspalveluamme läpinäkyvyytensä ansiosta. Asiantuntijamme ovat paremmin tavoitettavissa ja aikaa jää enemmän projektien hoitamiseen. Tämä järjestelmä on meille oikea ratkaisu, eikä vanhaan ole enää paluuta”, Mäkelä kertoo vakuuttuneena.

Fenix Solutions auttaa asiakkaitaan hyödyntämään markkinoihin, ihmisiin, teknologiaan ja asiakkuusprosesseihin liittyvät kehitysmahdollisuudet. Fenixin vahvuudet ovat vahva teknologinen osaaminen (CRM, sähköinen liiketoiminta ja liiketoimintatiedon hallinta), liiketoimintalähtöinen ajattelu ja jatkuva läsnäolo.


 

Selvitä asiantuntijamme kanssa, minkälainen ratkaisu sinun yrityksesi toimintaa tehostaisi parhaiten:

Varaa aika AinaComin verkkoratkaisujen kartoitukseen

Asiakasreferenssit permalink