Tilaa AinaComin uutiskirje!

Liittymällä postituslistallemme saat kuukausittain kiinnostavaa ja ajankohtaista tietoa mm. tarjoamistamme uusista ratkaisuista ja yrityksemme toiminnasta.

AinaCom_uskomattomimmat_aspakeissit.jpg

Uskomattomimmat asiakaspalvelutapaukset


Kakkaa kirjekuoressa, rottia kadulla ja vakoiluepäilyjä. Asiakaspalvelutyö voi välillä olla hyvinkin jännittävää!

Harva yritys pyörisi ja harva asiakas tulisi toimeen ilman asiakaspalvelua. Sille ei useinkaan muisteta antaa sen ansaitsemaa arvoa. Hatunnostoksi kaikelle asiakaspalvelutyölle keräsimme yhteen uskomattomimpia AinaComin asiakaspalveluun vuosien saatossa tulleita tapauksia.

AinaComissa tyypillisimmät kysymykset koskevat PUK-koodeja, käyttöohjeita ja yhteysongelmia. Asiakaspalvelijat kiittelevät, että lähes kaikki tapaukset saadaan hoidettua sujuvasti ja asiakkaat ovat varsin asiallisia ja yhteistyökykyisiä. Siinä mielessä AinaCom on onnekas; meillä on taatusti maailman parhaimmat asiakkaat!

Ennen vanhaan taisi asiakaspalvelutyökin olla nykyistä ihmeellisempää, sillä silloin on arkityön oheen mahtunut jos jonkinlaista sattumusta. Tässä esimerkkejä vuosien takaa. 

Sitä itseään kirjekuoressa

Vuosikymmen sitten eräs vihastunut asiakas väitti puhelimessa saaneensa firman kuoressa sitä itseään ja ihmetteli, kuinka alas voi yritys vajota tällaista tehdessään. Hän oli saanut postissa kuoren täynnä epämääräistä ruskeaa haisevaa mönjää ja oli vakuuttunut, että kyseessä oli uloste.

Asiakaspalvelija vannoi, ettei tällainen todellakaan ole tapana ja lähti selvittämään asiaa. Kyselyiden ja ihmettelyiden jälkeen joku muisti, että kauan sitten erään kampanjan yhteydessä asiakkaita oli palkittu lähettämällä heille käsintehtyä suklaata. Lahja oli ilmeisesti saavuttanut saajansa aivan liian myöhään. Postinjakeluongelmia taisi siis esiintyä tuolloinkin.

Asiakkaiden muistaminen olikin ajan kuluessa muuttunut tahattomaksi haistatteluksi. Kirjaimellisesti. Asia saatiin lopulta selvitettyä ja asiakas lepyteltyä, mutta lahjasuklaat päätyivät roskiin. Sittemmin päätettiin, että elintarvikkeita ei enää asiakkaille lähetetä. Palkinnoiksi valittiin jatkossa vain tavaroita, joilla ei ollut pilaantumisvaaraa.

Rottahälytys

Toinen asiakas otti yhteyttä web-lomakkeen kautta kertoakseen nähneensä lääkäristä tullessaan kadulla rottia. Hän halusi varoittaa asiasta ja ehdotti rotanloukkujen asettamista alueelle. Ja koska ei tiennyt, minne muuallekaan asiasta ilmoittaa, kertoi asiasta ICT-yritykselle.

Asiakasta kehotettiin ystävällisesti ottamaan yhteyttä kyseisen kaupungin ympäristötoimeen.

Läähättäjä

Moni on varmasti kuullut asiakaspalvelijoille soittelevista läähättäjistä. AinaComille vuosia sitten säännöllisesti soitellut häiriköijä nimettiin Davidiksi. ”I have a problem with my sim card,” hän aloitti asiallisesti, mutta alkoi sitten puhista puhelimeen kehotellen välillä asiakaspalvelijaa jatkamaan puhumista ja kysellen mm. tämän sukkahousujen väriä.

Useamman läähätyspuhelun jälkeen Davidin numerosta saapuvat puhelut ohjattiin miestyöntekijälle. Se ei Davidia miellyttänyt, vaan ennen pitkää soitot loppuivat. Asiakaspalvelussa ei häntä jääty kaipailemaan.

Vakoilua ja tappouhkauksia

Yksi asiakas sai puhelimeensa automaattisen saldorajasta tiedottavan viestin ja hermostui pahan kerran. Hän soitti asiakaspalveluun kymmeniä kertoja syyttäen operaattoria mobiililiikenteensä seuraamisesta ja salakuuntelusta.

Selittelyt saldorajan tarkoituksesta ja toimintaperiaatteista eivät auttaneet ja asiakas päätyi uhkaamaan silloisen toimitusjohtajan listimisellä. Seurauksena toimitilojen aulaan palkattiin väliaikaisesti vartija takaamaan työntekijöiden turvallisuutta.

Mobiilimaksupalveluiden puolella taas asiakkailta toisinaan unohtuvat puhelinlaskulle tehdyt ostokset ja jälkikäteen normaalia suurempi puhelinlasku aiheuttaa tuohtumusta. Nämä tilanteet saadaan onneksi pian selvitettyä.


Todettakoon vielä, että tässä kuvatut asiat ovat yksittäisiä erikoistapauksia ajan takaa. Arkinen asiakaspalvelu oli ennen ja on nykyäänkin ongelmienratkomista yhdessä asiakkaan kanssa. Haluamme tarjota parhaille asiakkaillemme parasta asiakaspalvelua!

Kiitämme kaikkia fiksuja ja ystävällisiä asiakkaitamme sekä osaavia ja palvelualttiita asiakaspalvelijoitamme sujuvasta yhteistyöstä!

© Markkinointipäällikkö Tuuli

asiakaspalvelu

Työkalut asiakaspalveluun

Puuttuuko yritykseltäsi vielä avaimet tehokkaaseen ja toimivaan asiakaspalveluun? Tutustu kaiken kattavaan Contact Centeriin!

Contact Center >>